klassisch moderner Daysailer, mit festem oder aufholbarem Kiel

TECHNISCHE DATEN
LHULL 9,99 m
LWL 9,50 m
BEAM 2,85 m
DRAFT 2,10 m
DISPL 2,6 t
SAILS MAIN 38,0 qm / JIB 22,0 qm

CODE 0 55 qm / GENNAKER 100 qm

HULL cold molded wood
RUDDER single or twin ruders (Jefa)
BALLAST  1,2 t
DATA MAST/BOOM Carbon
RIGGING Dyform / opt. Rod / opt. textile rigging
FURLERS Bartels under deck
WINCHES Harken Performa
DECK HARDWARE Harken
STEERING Jefa
ENGINE opt. 3,5 kW electric
BOWSPRITE opt. retractable carbon
ENERGY opt. 180 Ah
WATER opt. 50 l
DESIGN Martin Menzner Berckemeyer Yacht Design
BESCHREIBUNG

Rumpf und Deck

Rumpf und Deck werden komplett in formverleimtem Holz und mit moderner Vakuumtechnik gefertigt. Die Innenlagen sind aus Zeder bzw. Sipo. Das Außenfurnier wird aus ausgewähltem Khaya hergestellt. Die obere Deckslage ist ein Teakstabdeck. Für die Verleimung der Furniere wird hochwertiges EP-Harz verwendet.

Kiel und Ruder
T-Kiel aus Carbon Finne mit Bleibombe als Festkiel oder Hubkiel (2,10 auf 1,20 m, Ballast 1,2 t). Ruder vorbalanciert an kugelgelagerter Welle mit Pinnensteuerung.

Rigg und Segel
Mast und Großbaum in Carbon. Takelage in Dyform. Rollvorrichtung von Bartels unter Deck. Rodkicker in Carbon mit Gasdruckfeder. Selbstwendefock und Traveller. Großsegel ausgestellt mit einem Reff. Code 0 und Gennaker am ausfahrbaren Bugspriet.

Decksbeschläge
Alle Decksbeschläge einschließlich Winden sind von Harken. Das Fabrikat der Klampen ist standardmäßig Nomen.
Option: Klampen nach Vorgaben des Kunden.

Motor
Einbaumaschine Elektro oder Diesel.

Elektrische Einrichtung
Verbraucherbatterie 180 AH, Landanschluss, Batteriehauptschalter, Batterieladegerät, Schaltpaneel für Bordelektrik mit Sicherungsautomaten, LED-Beleuchtung innen und außen. Weitere Optionen in Absprache mit dem Kunden.

Inneneinrichtung
Schotten und Möbel aus angenehmen, warm wirkenden Mahagoni-Marinesperrholz. Polster aus 10 cm dickem Schaumstoff mit Kunstlederbezügen.

Vorschiff
mit V-Koje für 2 Personen (Länge 2,20 m), abgetrennt vom Salon und Tür

Salon
Salon- bzw. Achterkojen als Sitz- und Liegefläche / teilweise unter der Außensitzbank (Länge: 2,10 m) inkl. kleiner Pantry und Carbon Spüle

Toilette/Bad
Der WC-Raum ist mit einer Marine Toilette, einem Waschbecken und einem Druckwassersystem ausgestattet. Der Frischwassertank fasst ca. 80 l.


Hull and Deck

Hull and deck are completely manufactured in cold molded wood with modern vacuum technology. The inner layers are made of cedar or sipo. The outer veneers are produced with selected Khaya. Teak is on deck area. The veneers are glued with top-quality epoxy resin.

Keel and Rudder

T-KEEL with lead bulb as fixed keel or lifting keel (from 2,10 m to 1,20 m, ballast 1,2 t). Balanced rudder with Jefa rudder bearing and tiller steering.

Rig and Sails

Mast and main boom in Carbon. Rigging in Rod. Jib Furler below deck by Bartels. Rodkicker in Carbon with gas pressure spring. Self-tacking jib with traveller. Mainsail with square head and two reefs. Code 0 and Gennaker at retractable bowsprit.

Deck Fittings

All deck gear and winches from Harken. Clamps are made by Nomen as standard.
Option: clamps as per customer’s specification.

Engine

Inboard Electric or Diesel

Electrical installations

Leisure battery 180 AH, shore connection, battery charger, battery switch, switch panel for the electrical systems with automatic circuit breaker, LED lighting for outdoor and indoor areas. Further options after agreement with the customer.

Interior design

Bulkheads and furniture are made of pleasant, appearing warm Mahogany marine plywood. Cushions in 10 cm thick foam material with leatherette cover.

Forecastle

V-bunk for 2 people (length 2,20 m), separated from Salon and door.

Salon

Salon bunk or rear bunk as seat and lying surface/partially under the outside bench (length 2,10 m) incl. small pantry and sink (sink in Carbon).

Bath and Toilet

The rest room is equipped with a marine toilet, a washbasin and a pressure water system. The fresh water tank covers approx. 80l.